niedziela, 1 sierpnia 2021

Nie zamykajcie mi drzwi przede mną / pamięci Tych co zginęli w Powstaniu /

 



Podobno nie ten czas i nie ta pora

by zamknąć za sobą ostatnie drzwi

trudno rozliczyć mi się ze światem

i z tego co jeszcze w sercu się tli


Nie zamykajcie mi drzwi przede mną

licząc na szczęście co cudem darzy

żebym mógł odejść z ziemskiego piekła

z cichą pokorą na bladej twarzy


Nie zamykajcie mi drzwi przede mną

żaden gest żalu ich nie poruszy

choć struna serca wciąż jeszcze płacze

smutek pożegnań łez nie osuszy


Nie zamykajcie mi drzwi przede mną

gdy los z wiecznością gra o mnie w kości

czas w miejscu nie stanie gdy świst wybuchów

ostatnim akordem w uszach zagości


Zamknijcie tylko wieko istnienia

kiedy ostatni promyczek słonka

popieści duszę nadzieją jutra

na życie bez wojny na rajskich łąkach

Regina .Sobik

 foto http://retropress.pl/wiadomosci/jeszcze-o-powstaniu-warszawskim/ wiersz pochodzi z tomiku "W lustrze wiersza"




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz