niedziela, 10 lipca 2022

Konkurs o górach

 
finał 51 Ogólnopolskiego konkursu literackiego im. Tadeusza Staicha gdzie moje wiersze o górach zostały nagrodzone 1 zdjęcie laureaci konkursu a 2  p.Izabela Wójcik czyta moje wiersze 
poniżej jeden z nich
 

Góry i hałdy


Tatry Podhale znałam z obrazka

od dziecka śniłam o nich na jawie

piesze wędrówki po górskich ścieżkach

nie dały zasnąć mej wyobraźni


A kiedy Stwórca darował hałdy

stworzone pracą ludzkiego trudu

tamte wciąż zmysły kusiły pięknem

te darowane tylko szpeciły


Gdzież im się równać szarością hałdy

gdy błękit nieba ponad szczytami

zachody słonka powiewy wiatru

szmery strumyka łąki i hale


Odkąd marzenie stało się jawą

lubię powracać do nich co lato

gdzie mam przyjaciół i swoje ścieżki

co mi balsamem na prozę życia


Dziś moje hałdy jak Wasze Tatry

tak samo je kocham jednako cenię

one mi takim przedsionkiem raju

gdzie piękno i szarość są sobie równe




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz