wtorek, 7 maja 2019

Niewygodna odpowiedź- z cyklu Opowieść Podsłuchana



Tak różne sobie szły przez świat razem
odwiecznym szlakiem z góry pisanym
choć nieraz z sobą się nie zgadzały
cel ich wędrówki powszechnie znanym

Życie szło zawsze przed siostrą z przodu
z ciężkim bagażem trosk i nadziei
czasem radosne a czasem smutne
gotowe walczyć w czas burz zawiei

Kochali je wszyscy jak by nie było
zaś strasznej Śmierci się obawiali
ubraną w ciężką żałobną suknię
jak tylko mogli tak unikali

A Śmierć znosiła te ludzkie fochy
choć nieraz się bardzo na nich złościła
mają mnie za nic Życie im milsze
czyżbym naprawdę aż tak złą była

Pyta więc Życie- Powiedz a szczerze
dlaczego ciebie wszyscy kochają
a mnie choć jestem tak samo ważna
wciąż ignorują i unikają

Na to jej Życie odparło cicho
-Odpowiedź moja napawa6 lękiem
ty jesteś dla nich okrutną prawdą
ja zwykłym kłamstwem choć może pięknym

Ludzie kochają co im wygodne
nie lubią prawdy ta ich dołuje
kłamstwo choć czasem ma krótkie nogi
dziś jakoś nikt się nim nie przyjmuje


Regina Sobik 11.04.2019r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz