wtorek, 21 czerwca 2022

Jankowiczek Wędrowniczek parę lat później




Jankowiczek Wędrowniczek parę lat później

 

Minęło lat kilka dorósł Jankowiczek mądrzejszy na nowe wezwania gotowy

poszedł do Urzędu i oczom nie wierzy bo zamiast starego stoi Urząd nowy

Na dodatek jeszcze zmienił swoje lokum piękne  nowoczesne ze szkła i betonu

choć szkoda mu było tego w Jankowicach ale któż by nie chciał mieć takiego domu

Szybciutko załatwił swoje pilne sprawy zasięgnął u Radcy ważnej dlań porady

dowiedział się jeszcze o nowościach w Gminie po czym ruszył dziarsko w stronę autostrady

A że do Galerii śpieszył się na próbę obejrzał ją sobie z wiaduktu w Świerklanach

zawrócił bo nową pieśń z Karolinkami ćwiczyć musi pilnie od samego rana

Jadą na występy chociaż nie wiadomo co to dalej będzie bo ludzie gadają

o jakimś wirusie na który lekarze nawet najmądrzejsi sposobu nie mają

Zamknęli Kościoły Szkoły i Galerie i maski na usta nałożyć kazali

nawet gospodynie szyją je za darmo by je nosić mogli i duzi i mali

Maseczki i płyny w powszechnym użyciu nieodzowne były przez całe dwa lata

więc się stosowałam skoro różne służby walczyły z wirusem w każdym kątku świata

Covidem go zwali niech go licho porwie żeby tylko do nas już nigdy nie wrócił

zabrał nam przyjaciół i wielu znajomych do góry nogami życie nam wywrócił

A kiedy już wszystko wracało do normy to i ja tak jak by na nowo odżyłem

chciałem się zapisać do klubu Seniora ale mnie nie wzięli bo zbyt młody byłem

Chodziłem ja za to często do Galerii tu miejsca aż nadto bo ta po remoncie

artyści malarze nawet koronkarki wszyscy czymś zajęci nikt nie siedzi w kącie.

Może to nieładnie lecz powiem na ucho że Galeria trochę mnie rozczarowała

niby nowoczesna ale jakaś smutna dawniej już od wejścia zmysły czarowała

Zaś Ci co tradycje cenią i szanują a do takich przecież ród skrzaci należy

myślą o wskrzeszeniu spotkań z naszą godką skoro temat ważny i na sercu leży

Może nas odwiedzą Górale z Podhala którzy dla niektórych są już jak rodzina

znowu będą śpiewy wiersze i zabawy bo Góral z Ślązakiem razem sztamę trzyma

Szkoły i Przedszkola dzisiaj tętnią gwarem choć niedawno jeszcze cisza w klasach spała

wróciły projekty i różne konkursy w których dziatwa szkolna liczny udział brała 

Chociaż nic nie było tak jak przed pandemią doszły do nas słuchy i niedobre wieści

w sąsiedniej krainie zaczęła się wojna co w mej skrzaciej głowie prawie się nie mieści

Ludzie uciekają ratując swe życie trudno im się znaleźć w całkiem nowej roli

mieszkańcy i władze robią co potrzeba by pomóc uchodźcom w ich ciężkiej niedoli

Na dodatek jeszcze szaleje inflacja wszędzie wyższe ceny gdziekolwiek się ruszę

trudno żyć z wypłaty młodym na dorobku i ja w jakiś sposób przyoszczędzić muszę

Nie będę się martwił na zapas kochani a gdy będzie zgoda może wszystko minie

ale tak po cichu to powiem wam szczerze że nieźle się skrzatom żyje w naszej Gminie


Regina .Sobik





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz