poniedziałek, 20 marca 2023

Żeby zjeść musi polować

 


Gdzieś daleko na północy

tam gdzie wieczne śniegi lody

niedźwiadek już od południa

wygląda zmiany pogody


Wiatr wieje jak oszalały

z nieba lecą płatki białe

będę wyglądał jak bałwan

zniszczę sobie futro całe


Rybki w przerębli pływają

a mnie w brzuszku z głodu burczy

nie mogę czekać za długo

bo żołądek mi się skurczy


Jeszcze nie jadłem obiadu

o śniadaniu już nie wspomnę

a kolacja kiedy była

niechże ja sobie przypomnę


Nie pamiętam chyba wczoraj

u babci na podwieczorku

a że dzisiaj poniedziałek

nie będę czekał do wtorku


I tak pół dnia zmarnowałem

nie boję się zawieruchy

żeby czasem nie mówili

o niedźwiadku ciepłe kluchy


Chociaż muszę łowić ryby

zdobyć doświadczenia nowe

to nie to co bracia w zoo

jedzonko mają gotowe


Oni siedzą w ciasnych klatkach

ja nie będę ryzykować

nadto cenię sobie wolność

żeby jeść muszę polować 

 Regina Sobik 

foto ze str https://pl.wikipedia.org/wiki/Nied%C5%BAwied%C5%BA_polarny

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz