środa, 2 listopada 2022

Jankowiczek Wędrowniczek- inaczej co gdzie kiedy

 






Jankowiczek Wędrowniczek- inaczej co gdzie kiedy

 

Ostatnia wędrówka bardzo mnie zmęczyła a mam swoje lata gdyż nie jestem młody

lecz nie będę siedział bezczynnie kochani i szczerze Wam powiem są tego powody

Skoro w Jankowicach wiele się zmieniło na lepsze czy gorsze osądzicie sami

zacznę od Ośrodka poczty i Remizy zobaczę jak to jest z tymi Strażakami

Że wzorem dla młodych o tym już wie każdy strażak to chłop twardy a nie jakaś klucha

nie straszny mu pożar zrzutka dla chorego owady wypadek losu zawierucha

Chłopcy dają radę nic tu teraz po mnie ruszam na Świerklańską skoro mam tak blisko

o rety przystanek w miejsce Gwarka Dino i powiem na ucho to jeszcze nie wszystko

Droga co to kiedyś utrapieniem była wyremontowana jest jak autostrada

stąd może pytanie jak długo nią będzie skoro przy niej nawet A-1 wysiada

Fakt to oczywisty że łączy z powiatem przecina ją rondo latem ukwiecone

a że bezpieczeństwo dzisiaj najważniejsze stąd przejścia dla pieszych dobrze oznaczone

Tuż tu ruch jak w Rzymie i uważać trzeba zwłaszcza ,że w pobliżu szkoła i Przedszkole

przystanek kwieciarnia a nawet Biedronka w miejscu którym było kiedyś puste pole

Wszędzie widać zmiany dużo nowych domów a tuż za Przedszkolem też coś się buduje

mieszkańcy już szepczą że to żłobek będzie widać niespodziankę Urząd nam szykuje 

 Ale ze mnie gapa nie zauważyłem budynek dawnego Prezydium jak nowy

tu Urząd Górniczy otworzył podwoje na nowe wyzwania i pracę gotowy

O byłbym zapomniał przecież do Studzienki to jak rzut beretem wprost ulicą Nową

można dojść chodnikiem pięknie odnowionym a potem już w lewo znaną sobie drogą 

Studzienka kochani to nasza perełka i sercu mieszkańców jest jak ten skarb droga

tu można się wsłuchać w ciszę leśnej głuszy gdzie każdy liść i ptak chwali imię Boga

Jak nastawisz ucha to może usłyszysz Zespołu Sobótki pieśń na powitanie

dostojnego gościa który tu zawitał na pielgrzymim szlaku majowe spotkanie

Ale dość tych wspomnień czas wracać do domu do zwyczajnej prozy życia codziennego

o byłbym zapomniał sprawa najważniejsza a dotyczy wszystkich nawet mnie starego

Wkrótce jubileusz naszej miejscowości który to już roczek niech no który zgadnie

tak wiele przed nami pracy przygotowań by utkwił w pamięci i by wyszło ładnie

 

Regina .Sobik  foto Sobótki i Studzienka własne 

oraz  ze str   https://www.facebook.com/jankowicerybnickie/photos/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz