wtorek, 5 czerwca 2018

Pierwsza pomoc - scenariusz przedstawienia dla dzieci


Mysz szykuje się do drogi bierze plecak i mówi
Jestem spakowana bilet mam w kieszeni

bierze słuchawkę i dzwoni
halo ,taksi proszę przyjechać na Aleję Cieni
wybieram się w podróż dookoła świata
lecę samolotem bo najszybciej lata
i proszę się śpieszyć czasu nie mam wiele
muszę być w Egipcie w najbliższą niedzielę
dziękuję ,czekam

Podjeżdża taksówkarz rowerem mysz wsiada na bagażnik
Mysz
Proszę szybko jechać samolot nie czeka
...................................................
lotnisko już widać choć wprawdzie z daleka
proszę szybciej !! proszę !!!!!

taksówkarz
dobra dobra już się robi!! to ile fabryka dała

nagle stają
taksówkarz
nie wiem co się dzieje czy to nie przypadek
jakieś zbiegowisko chyba był wypadek
o!! a gapiów jak zawsze calutka gromada
Mysz
ja nie będę czekać z roweru wysiadam

biegnie do wypadku
-Proszę się odsunąć Panowie i Panie
niech w takiej pozycji ranny pozostanie

Gapowicz
Patrzcie ale mądra a gdzie uprawnienia
ratować rannego potrzebne szkolenia
znaczy się papierek świstek mam na względzie
inaczej kochana nic z tego nie będzie

Mysz
Jeszcze na uczelni odbyłam szkolenie
kurs pierwszej pomocy oto zaświadczenie.
Wiem jak zrobić masaż, sztuczne oddychanie,
okryć, podnieść głowę mam przygotowanie-.
Wezwać pogotowie potem do szpitala
każda chwila droga a pan to ofiara
ale losu !! proszę mnie przepuścić

Myszka ratuje rannego
Przybiega lekarz ogląda rannego i mówi
Pomoc przyszła w porę dobrze się skończyło
a jaka fachowa aż popatrzeć miło
a gdzie bohaterka no gdzie się podziała

Gapowicz
bardzo się śpieszyła i do nory zwiała
ha ha ha ale heca uciekła do dziury

Drugi gapowicz
a idźże stąd tchórzu ty nic nie rozumiesz
aleś mocny w gębie gadać to Ty umiesz


Scena druga
Tit tit tit przyszedł esemes myszka ogląda telefon
Wiedziałam od wczoraj że dziś coś się stanie
bo ktoś bardzo pilnie prosi o spotkanie,
nawet namiar daje chociaż nie wie komu
nazwisko i imię numer telefonu
i jeszcze gwarancję jakieś lojalności
nagrody czy coś tam na dowód wdzięczności.
Co to może być ?
Czyta kilka razy po czym mówi
-wypada się zgodzić gdy ktoś bardzo prosi
jakaś grubsza sprawa w kosteczkach to czuję
mam iść na spotkanie a !..zaryzykuję-.

Myszka ubiera się i biegnie na umówione miejsce
-chyba wzrok mnie myli to biuro podróży-

wchodzi szef biura i wręcza myszce kwiatek mówiąc
-Witam witam pięknie a ten kwiatek róży
to dla pani -

Myszka -
Ja nic nie pojmuję po co mnie wezwano?
jak samą królową pięknie przywitano-.

Szef biura do zgromadzonych
Za pomoc w wypadku i sprawne działanie
nagrodę miesiąca mysz dzisiaj dostanie.
Poleci na wczasy do Egiptu LOT-em
ma bilet darmowy na tam i z powrotem.
Jak widać odwaga i umiejętności
to wielka zaleta jej osobowości,
a kurs tylko pomógł by się nauczyła
jak pomóc ofierze żeby ta przeżyła.

Obok biura podróży tablica z ogłoszeniem
wróbel podchodzi do tablicy czyta....Kurs pierwszej pomocy
kurs pierwszej pomocy O!!!! poważna sprawa
twarda szkoła życia nie jakaś zabawa
potem mówi do drugiego wróbla
no bo właśnie wczoraj nabór ogłoszono
chętni się wpisali listę zakończono.
Kandydatów wielu liczba miejsc za mała,
a komisja sprawę dokładnie zbadała.
Potem w leśnym radio fakt ten ogłosiła,
że wszystkie warunki naboru spełniła.

Instruktor kursu
-Na kurs pójdzie borsuk dzięcioł jeż i sowa
kogut gęś przepiórka i pani szpakowa
co się tyczy lisa to przebiegła sztuka
niech sobie gdzie indziej przeszkolenia szuka.-

Lis
Wszyscy się radują tylko mnie to złości
nigdy nie wybaczę takiej okropności
chyba się zmówili ja to nosem czuję
a niedoceniony, kogóż uratuję?

Odchodzi od tablicy urażony mamrocząc
Teraz to pobiegnę do bliskiego lasu
już ja im pokażę!!! narobię hałasu,
rozpowiem że dzisiaj byłem napadnięty
mam złamaną nogę ogonek pocięty.
Piękny ogon przecież to wielki majątek
doniesienie złożę to tak na początek
za straty moralne nie odpuszczę bracie
ale będzie sprawa w leśnym magistracie!-


Narrator
A lis o odważnej myszy od sroki usłyszał

Lis
Ja bym się na pewno dużo lepiej spisał
i żądał nagrody jakiej się nie śniło
żadnemu z kursantów.. oj ! było by, było.
A ta mysz …...sroka przesadza


Lis
Ale teraz trochę poudawać muszę.
Ratownicy będą daremnie się trudzić
tylko muszę jęczeć żeby litość wzbudzić
no niech wreszcie jakiś głuptas mnie usłyszy-
ratunku bandyci ratunku biją !!!!

Lis udając rannego piszczy, zipie, dyszy.
Przybiega lekarz bada lisa i mówi
Tylko czas zabiera i tak go mam mało
udawał cwaniaczek nic go nie bolało

Narrator
Tymczasem na łące obok leśnej drogi
malutki zajączek połamał dwie nogi.
biedny długo leżał bardzo osłabiony,
na dodatek jeszcze strasznie przerażony.

Zajączek
Pomocy ratunku złamałem dwie nogi
Ruszyć się nie mogę ,ból straszliwie srogi
oj jo joj boli a,a, a boli


Lekarz nadbiega i bada zajączka
-lekarz
Będą komplikacje gdy pomoc spóźniona,
a to przez chytrusa akcja opóźniona
może kiedyś hultaj nauczkę dostanie
kiedy bez pomocy samiutki zostanie.

Tymczasem lisek wstaje i uciekając potyka się pada na ziemię wrzeszcząc
-Choć narozrabiałem w życiu bardzo wiele
ratunku!! pomóżcie ! bracia!, przyjaciele!
co to za zwyczaje, co to za układy,
wyjść z tego grajdołka no nie !...nie dam rady!
Pomocy ,pomocy !!!!!!

Przylatuje sroka
sroka
-Ty!brzydki kłamczuchu znowu nas nabierasz
zwierzątka pracują a ty czas zabierasz,
przecież ty nikomu nigdy nie pomożesz
więc sam sobie sobie poradź jeśli tylko możesz.

Wszyscy
Warto zapamiętać to mądre przysłowie,
które słusznie mówi : -„Jak ty komu tak on tobie”-
i nie rób innemu co tobie niemiło
a będzie ci się dużo lepiej żyło „



2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy scenariusz, jest to dobry pomysł jak przedstawić pierwszą pomoc dziecią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurs AED to niezwykle ważne szkolenie dla osób, które chcą nauczyć się, jak udzielać pomocy w nagłych przypadkach związanych z zatrzymaniem krążenia.

    OdpowiedzUsuń